У зв'язку проведенням технічних робіт окремі функціональні можливості сайту можуть працювати в обмеженому режимі.
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Нещодавно Вищий антикорупційний суд відзначив другу річницю своєї процесуальної діяльності. Незважаючи на доволі високі показники роботи на інституцію чатує низка небезпек.
ЗАВИЩЕНІ ОЧІКУВАННЯ
Протягом діяльності ВАКС постановив 34 вироки за результатами повноцінних судових розглядів. Це багато. Адже до моменту створення суду вироки у справах НАБУ-САП можна було порахувати на пальцях однієї руки. З такими позитивними висновками в цілому погоджується й професійна юридична спільнота. Але в очах середньостатистичного українця вищевказані результати залишаються невидимими. Повідомлення про вищезгадані 34 судові рішення просто потонули у інформаційному морі. Українська громада хоче бачити фінальну крапку у гучних справах.
Відтак, аби «люди не бідкались, а влада не розводила руками» слід негайно підвищувати ефективність ВАКС. Це можна зробити як шляхом внесення змін до законодавства – розширення можливостей для укладення угод про визнання вини, часткове скасування колегіального розгляду справ, так і шляхом збільшення кількості суддів.
ВИЗНАННЯ ЗАКОНУ ПРО ВАКС НЕКОНСТИТУЦІЙНИМ
Конституційний Суд здійснює провадження щодо визнання неконституційним Закону «Про Вищий антикорупційний суд» на підставі подання ряду народних депутатів України з фракції політичної партії «Опозиційна платформа – за життя». Один з доводів парламентарів – нібито участь іноземців у процедурі добору суддів ВАКС є посяганням на суверенітет. Віднедавна майбутня відповідь КСУ на це питання набула особливого значення у зв’язку з набуттям чинності ініційованими главою держави законами про оновлення складу Вищої ради правосуддя та відновлення роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів. У цих двох конкурсних процедурах добору також мають взяти представники наших міжнародних партнерів. Тобто позиція Конституційного Суду щодо участі міжнародників у відборі суддів ВАКС напряму вплине на судову реформу Президента Зеленського, конституційність якої нещодавно оскаржив Верховний Суд. Як видається, підлив масла у вогонь і Окружний адміністративний суд міста Києва – він вказує на «іноземних агентів», «провідників інтересів іноземних держав та міжнародних організацій», які «втручаються» у діяльність державних органів України шляхом участі в роботі кадрових комісій.
НЕДОЛІКИ ЗАКОНОДАВСТВА
У першу чергу ВАКС керується Кримінальним та Кримінальним процесуальним кодексами. Системні проблеми та пробіли у КК стали вже притчою во язицех. Це якщо не брати до уваги школярських помилок законодавця на кшталт посилання в кодексі на нечинні закони, неможливість призначення окремих покарань, використання термінології злочинного світу тощо. Як показує досвід, внесення точкових змін до КК лише погіршує ситуацію. Відтак на часі – прийняття нового закону про кримінальну відповідальність. Робоча група з питань розвитку кримінального права перебуває на завершальній стадії розробки його проєкту.
Не завадять також зміни до КПК. Ним не задоволені ні сторона обвинувачення, ні сторона захисту, ні судді.
Джерело: https://censor.net/ua/b3294760
Дата оприлюднення: 20 жовтня 2021, 11:47
Дата останнього оновлення інформації: 20 жовтня 2021, 11:36